torsdag 1 december 2011

Julkalendern startad

Idag har en av eleverna i klassen fått öppna första luckan i en julkalender som jag har skapat på iPaden. Den består av foto innanför varje lucka som man trycker på. Givetvis kan man inte öppna någon lucka i förväg:)

Alla foton i kalendern är på eleverna och saker vi gjort tillsammans under hösten. Med musik och snöflingor på skärmen kommer julstämningen nästan direkt ;)

Eftersom man kan maila iväg kalendern tänkte jag bjuda föräldrarna att ta del av den. Tyvärr, eller kanske så klart, så krävdes det att de laddar ner appen jag har använt. Det tänkte inte jag på, men men. Det viktiga är att eleverna får ta del av den.

Tänk vad utvecklingen har gått framåt! Den allra första julkalenderna skapades i Tyskland på 1800-talet, då en pojke fick 24 kakor uppklistrade på en pappbit. Och idag har vi en julkalender på en iPad!

/Annika

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har blivit tipsad om att ta kontakt med dig av en försäljare på Atea. Jag är intresserad av hur ni arbetar med paddorna och undrar om man skulle kunna komma på ett studiebesök. Vi ska till era trakter 19/4 då det är teachmeet i Kristianstad och undrar om vi (4-5 st) skulle kunna komma inom en sväng. Vi skulle gärna vilja se när barnen arbetar men även prata lite paddagogik...
    MVH Annelie i Staffanstorp
    www.anneliessolar.blogspot.com
    www.anneliesappar.blogspot.com

    SvaraRadera