tisdag 6 september 2011

IPad på utflykt

Med en datorväska innehållande fem IPads gav vi oss idag ut på tur med alla ettor på skolan. Så klart hade alla en smaskig matsäck, men i min väska fanns bara IPads. Vi ville ju inte att någon olycka skulle inträffa så här första dagen. Tankar som for i huvuvdet var ju så klart, hur ska detta bli rättvist? Men det löste sig fint.

När vi gick runt bland konstverken i parken försökte jag lite smidigt att ta upp en padda och frågade en elev som stod nära om de ville ta kort. När dagen var slut hade alla provat att ta varsin bild! En reflektion som jag har är att sjuåringars fingrar inte riktigt räcker till för att både hålla Ipaden och trycka på knappen när man tar bilden. Min hand fick vara ett stöd för dem, så att de kunde trycka. Jag var ärligt ganska rädd för att de skulle tappa dem. Men det gick galant! Kanske kommer de att välja att filma mer p g a detta?

Tankarna går nu vidare vad för något roligt vi kan göra med bilderna vi tog. Imorgon ska vi göra efterarbete av dagen, så den idéen ska jag försöka kläcka fram till imorgon.

/Annika

1 kommentar: